Płyn Nakemi Eco 1l
130,72 zł
(130,72 zł/l)
(netto)
17,50 zł
(35,00 zł/m2)
(netto)
18,75 zł
(37,50 zł/m2)
(netto)
31,00 zł
(62,00 zł/m2)
(netto)
31,00 zł
(62,00 zł/m2)
(netto)
31,70 zł
(63,40 zł/m2)
(netto)
31,70 zł
(63,40 zł/m2)
(netto)
31,70 zł
(63,40 zł/m2)
(netto)
31,70 zł
(63,40 zł/m2)
(netto)
31,70 zł
(63,40 zł/m2)
(netto)
Tkaniny to szeroki dział materiałów tekstylnych gwarantujących pierwszorzędny zadruk pigmentowy, bezinwazyjną sublimację oraz fantastyczne kolory.
W ofercie posiadamy najbardziej popularne tkaniny do druku cyfrowego, powlekane i niepowlekane spełniające standardy europejskie.
Tekstylia charakteryzuje się wysoką nieprzeźroczystością, gęstą strukturą splotu przy jednocześnie zmniejszonej gramaturze w przedziale od 115 do 270 gram., dodającej tkaninie lekkości. Standardowe rolki mają szerokość 3,20 m z możliwością przycięcia do dowolnej szerokości np. 1,10; 1,60; 2,20 m.
Jakiego rodzaju tkanin powinniśmy używać w swojej firmie zajmującej się sublimacją? Czy powinniśmy użyć mieszanki poliestru, mieszanki nylonu / lycry, czy może jakiegoś materiału z bawełny lub jej mieszanki? Jakie są zalety i wady każdej z tych tkanin i jak mogą one wpłynąć na działalność związaną z drukowaniem sublimacyjnym.
Krótkie omówienie typowych tkanin do sublimacji:
- tkanina bawełniana do druku termosublimacyjnego
Bawełna-niezbyt dobra do druku sublimacyjnego. Powodem, dla którego bawełna nie jest powszechnie stosowana w procesie sublimacji, jest to, że naturalne włókna bawełny nie łączą się trwale z barwnikami tuszu sublimacyjnego i nadruk zmywa się bardzo szybko.
Istnieje kilka sposobów, aby wspomóc ten proces tworzenia więzi-ale nie są one szczególnie powszechne ani tak dobre, jak inne metody transferu. Specjalistyczne powłoki i specjalny papier transferowy, mogą umożliwić przenoszenie projektów na podłoża bawełniane-choć w niższej jakości. Tego typu specjalistyczne powłoki mogą wprowadzać do bawełnianego podłoża polimer, który pozwoli barwnikom na trwałe związanie-barwienie materiału.
-poliester-standard w druku sublimacyjnym
materiały i mieszanki poliestrowe to idealne podłoże do przenoszenia projektów w najwyższej jakości. Barwniki zawarte w tuszu sublimacyjnym są w stanie łączyć się z molekułami poliestru, co pozwala na transfer projektów w najwyższej jakości.
Włókna poliestrowe w tkaninie są często znacznie mniejsze niż ich odpowiedniki z włókien naturalnych dlatego wiele osób decyduje się na użycie mieszanego materiału.
-mieszanki poliestrowe posiadają mnóstwo zalet w porównaniu ze 100% tkaninami poliestrowymi, ponieważ często są wygodniejsze i mają dłuższą wytrzymałość. Podczas korzystania z mieszanek polipropylenowych mogą wystąpić problemy z nierównomiernymi transferami, ponieważ sublimując na materiał nie w pełni poliestrowy, tusze sublimacyjne, będą mogły zmieszać się tylko z częścią materiału. Używanie tkanin o niskiej zawartości poliestru może powodować częściowe przeniesienie wydruku na materiał. Ogólnie rzecz biorąc, powinno się stosować materiały z minimum 40% zawartości poliestru.
Inne materiały do sublimacji
-nylon, lycra i inne popularne materiały używane do sublimacji to mieszanki materiałów zawierających nylon, lycrę, spandex itp.
Najważniejszą rzeczą, na którą trzeba zwrócić uwagę w przypadku tych specjalnych mieszanek (poza upewnieniem się, że zawartość poli jest wystarczająco wysoka), jest upewnienie się, że są wystarczająco wytrzymałe na temperaturę. Często materiały te mają niższe temperatury spalania niż włókna naturalne. Kiedy za mocno zagrzejemy materiał, tkanina może zmieniać kształt i zniekształcać przenoszone na nią obrazy. Może nawet zmniejszyć przepływ powietrza.
Zadrukowane tkaniny mają zastosowanie w elementach wystroju wnętrz, dekoracjach, scenografii, ubraniach, w obuwiu tekstylnym, a także do reklam na miękkich szyldach soft signage i upominkach reklamowych. Zadruk na tkaninach umożliwia produkcję zasłon, tapicerki, rolet, poduszek ozdobnych, koszulek piłkarskich, odzieży kolarskiej, kostiumów kąpielowych czy innych strojów sportowych oraz materiałów twardych z powłoką poliestrową.
Tkaniny dzielą się na powlekane i niepowlekane, co pozwala na zastosowanie zarówno do wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Drukując na tekstyliach, możemy uzyskać doskonałą wydajność i niepowtarzalną jakość.
Znalezienie sukcesu w przypadku druku termosublimacyjnego jest trudnym, ale satysfakcjonującym procesem. Pierwszym krokiem do osiągnięcia tego sukcesu jest znalezienie swojej niszy i wyprodukowanie dla niej wysokiej jakości materiałów.
Tkaniny i dzianiny to popularne materiały, najczęściej wykorzystywane do druku sublimacynego, uv i latex. Oba materiały różni sposób budowy, ale mogą powstawać z takich samych rodzajów włókien np. bawełnianych, wiskozowych, poliestrowych, wełnianych, mieszanych. W każdym z nich nici są zaplatane w inny sposób, który sprawia, że tkaniny są z reguły dość sztywne i nierozciągliwe, a dzianiny są miękkie i elastyczne.
Dzianiny powstają w podobny sposób jak wyroby ręcznie zrobione na drutach gdzie zaplata się oczka i łączy ze sobą, co w efekcie daje poziomo rzędy oczek, natomiast pionowo kolumienki. Podobnie wygląda przemysłowa produkcja dzianin, tylko nici są cieńsze i oczka dużo mniejsze.
Zaplatanie włókien w kształt oczek sprawia, że nić jest mocno pofalowana, nie jest naprężona co sprawia, że może się mocno rozciągnąć. Dzięki temu dzianiny są rozciągliwe we wszystkie strony materiału.
Elastyczność dzianin stanowi ich ogromną zaletę, którą wykorzystuje się do produkcji ubrań. Elastyczność sprawia również, że fasony ubrań z dzianin są z reguły bardzo proste, bo nie wymagają zaszewek, cięć czy zapięć, nawet przy dopasowanych fasonach.
Wadą natomiast jest to, że ubrania z nich uszyte dość szybko się rozciągają.
Tkaniny powstają poprzez krzyżowanie dwóch rodzajów nici: osnowy i wątku. Tkanie na krośnie polega na rozciągnięciu i naprężeniu osnowy, a następnie przeplataniu przez nie wątku. Wątek przeważnie jest cieńszy i delikatniejszy niż osnowa. Osnowy w tkaninie biegną zawsze wzdłuż materiału, czyli równolegle do brzegów fabrycznych, natomiast wątek przebiega w poprzek. Brzegi tkaniny zwane krajką zawsze utkane są nieco gęściej, żeby utrzymać dobre naprężenie całego materiału podczas tkania.
Zaletą tkanin jest to, że są w miarę stabilne i nierozciągliwe, co pozwala łatwo je ciąć i szyć bo nie rozciągają się i nie falują.
Obecnie do większości tkanin dodaje się elastyczne włókna dzięki czemu ubrania z nich szyte są bardziej dopasowane, wygodniejsze i bardziej uniwersalne.
RODZAJE ATRAMENTÓW W DRUKU NA TEKSTYLIACH | |||||
RODZAJ ATRAMENTU | TECHNIKA DRUKU | RODZAJ PODŁOŻA | PRZYGOTOWANIE I OBRÓBKA TKANIN | EFEKT PO ZADRUKU | UWAGI |
Atramenty dyspersyjne | Druk bezpośrednio na tkaninie | Tylko poliester | Wymaga specjalnego modułu do druku bezpośredniego. | Kolory nie są tak nasycone jak przy użyciu papieru transferowego | |
Atramenty sublimacyjne | Na bazie oleju, na bazie wody, na bazie solventu | Atramenty zwykle używane tylko do papieru transferowego. | Wymagają oddzielnej prasy termotransferowej lub wygrzewarki - kalandra | Z reguły ładne nasycone kolory. | Ciemne obszary nie są powtarzalne, niektóre kolory nie odwzorowują się prawidłowo |
Atramenty reaktywne | Druk bezpośrednio na specjalnie powleczonej tkaninie - barwnik jest wchłaniany przez tkaninę. | Bawełna i materiały celulozowe, jedwab (po powleczeniu) | Tkaniny wymagają przygotowania przed i po wydruku (pretreatment, postreatment) - użycia pary o wysokiej temperaturze oraz utrwalenia po wydruku w specjalnym roztworze | Nasycone kolory, dobra odporność na światło i b. dobra odporność na pranie | |
Atramenty kwasowe | Druk bezpośrednio na specjalnie powleczonej tkaninie - barwnik jest wchłaniany przez tkaninę. | Nylon, wełna, jedwab | Nasycone kolory, dobra odporność na światło (lepsza niż w przypadku atramentów reaktywnych) i b. dobra odporność na pranie | ||
Atramenty pigmentowe | Bezpośrednio na tkaninie | Głównie bawełna | Tkaniny wymagają utrwalenie za pomocą wysokiej temperatury. | W przeszłości nieco mniej nasycone kolory. Ostatnio zarysowała się poprawa. | |
Atramenty lateksowe | Wysoka temperatura utwardzania powoduje, że nie można użyć niektórych tkanin; wysoki koszt energii elektrycznej; ploter wolno się uruchamia (musi być „rozgrzany”) | Niska odporność i gama kolorów w przypadku pierwszej generacji. Ostatnio zarysowała się poprawa. | Należy używać tylko specjalnych i sprawdzonych tkanin. | ||
Atramenty UV | Druk bezpośredni na wszystkim | Wymagany specjalny moduł utwardzania UV | W większości przypadków nie jest wymagana obróbka po wydruku | Gamut kolorystyczny bardzo dobry. Jednak barwy żółte, zielone i czerwone wymagają uwagi i dodatkowej i kalibracji | Wyczuwalna warstwa atramentu na powierzchni tkaniny |